بارگذاری

با ما تماس بگیرید : 09122127420

دسترسی سریع

مقالات پر بازدید

تشخیص اصل بودن سماور روسی

سماور روسی

آشنایی با سماور اصل

سماور وسیله ای است برای جوشاندن آب و تهیه چای و نوشیدنی های گرم که نیاز به دم کردن دارند، این وسیله از گذشته های بسیار دور تولید می شد که با استفاده از فلز برنج و مس آن را تهیه می کردند و برای روشن کردن آن از زغال بهره می بردند به همین دلیل با نام سماور زغالی هم شناخته می شد، این محصول در ابتدا در کشور روسیه تولید شد به همین دلیل به سماور روسی هم معروف می باشد.

برای تشخیص اصل بودن سماور روسی که از جنس برنج و یا مس می باشد باید به کیفیت جنس و مقاومت آن توجه بیشتری کرد، سماور روسی اصل جنسی درجه یک و با کیفیت دارد و در برابر حرارت زغال ها دچار تغییر رنگ و حالت نمی شود و در برابر رطوبت و آب هم دچار زنگ زدگی نخواهد شد پس باید به این دو نکته توجه کرد تا نمونه اصل را شناخت.

سماور زغالی چیست؟

سماور زغالی یکی از سماور های قدیمی می باشد که در گذشته برای گرم کردن آب از آن استفاده می کردند، سماور ذغالی یکی از مهم ترین انواع سماور قدیمی می باشد که همان گونه که از نامشان مشخص است با استفاده از زغال فعالیت می کنند و اصولا دارای دو بخش هستند که در یک بخش زغال می گذارد و آنها را روشن می کنند که این قسمت در پایین سماور قرار داده شده و در بخش بالایی محفظه ای برای نگهداری آب وجود دارد که با روشن کردن زغال ها آب شروع به گرم شدن خواهد کرد و برای استفاده مهیا می شود.

سماور های زغالی سالیان زیادی است که در ایران طرفداران بسیاری دارند و به صورت حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند. سماور های زغالی می توانند از جنس برنج و یا از جنس مس باشند زیرا این دو فلز در برابر رطوبت و حرارت مستقیم مقاومت زیادی دارند. بدانید که نمونه های زغالی کاملا طبیعی و استاندارد هستند و هیچ گونه دود و صدایی هنگام فعالیت ندارند و در زمان کوتاهی هم آب را می جوشانند تا داغ گردد.

نحوه تشخیص اصل بودن سماور روسی از تقلبی

راه های متعددی وجود دارد که شما با کمک آنها می توانید به اصل و یا تقلبی بودن یک سماور پی ببرید و سپس با اطمینان کامل خرید خود را انجام بدهید. همان گونه که گفتیم سماور های زغالی از جنس برنج ساخته می شوند، این فلز خاصیت ربایش ندارد، اگر شما یک سماور زغالی می خواهید تهیه کنید چه برای استفاده و چه برای تزیین منزل فرقی ندارد و باید دقت کنید تا نمونه اصل آن را بخرید.

به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند که هنگام خرید سماور زغالی اصل یک آهن ربا در اختیار داشته باشید و زمان مشاهده سماور آهن ربا را به آن نزدیک کنید اگر آهن ربا به آن چسبید و جذب آن شد مسلما سماور تنها با فلز برند روکش شده است و ناخالصی زیادی در آن وجود دارد اما اگر به سماور جذب نشد از فلز برنج خالص به دست آمده و کاملا اصل است. این راحت ترین و آسان ترین راه تشخیص سماور اصل از تقلبی می باشد که در اختیار شما قرار دادیم.

انواع سماور روسی قدیمی

انواع سماور روسی قدیمی در بازار های جهانی وجود دارد که از نظر شما ظاهری و کیفیت و حتی کارایی با یکدیگر متفاوت هستند، از انواع سماور های روسی موجود در بازار ها می توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  1. سماور نفتی :  این نمونه سماور همواره گذشته های بسیار دور تولید می شد و مخزنی برای قرار گیری نفت داشت که سوخت سماور را تامین می کرد.
  2. سماور زغالی :  سماور زغالی با فاصله زیادی پس از سماور نفتی تولید شد و به جای نفت در مخزن از زغال استفاده می کردند که مشکلات نمونه نفتی و خطرات آن را نداشت.
  3. سماور گازی : این نمونه به گاز شهری متصل می شود که امروزه به وفور در بازار ها یافت می شود و به گونه ای طراحی شده است که می توان با استفاده از گاز به راحتی آن را روشن نمود و ایمنی بهتری نسبت به دو نمونه قبلی دارد.
  4. سماور برقی :  این محصول در حال حاضر به صورت انبوه تولید می گردد، بدانید که این نمونه با متصل شدن به برق دارای المنتی می باشد که شروع به داغ شدن کرده و در نتیجه با حرارت خود آب را داغ می کند. این نمونه ایمنی بالا و کیفیت زیادی دارد.
همچنین بخوانید :  سمساری لوکس چیست؟

با شناخت انواع سماور های موجود می توان متناسب با سلیقه و بودجه و نیاز خود آن را انتخاب کرد و تهیه نمود.

خرید سماور روسی از سمساری

سماور های روسی قدمتی دیرینه دارند به همین دلیل می توان آنها را به راحتی در سمساری ها یافت و خریداری نمود، سمساری ها نمونه قدیمی و عتیقه این سماور ها را هم دارا می باشند زیرا می دانند که امروزه بسیاری از افراد به آنها علاقه وافری دارند و برای تزیین محیط و دکوراسیون خود از آنها استفاده می کنند، شما می توانید با مراجعه به این سمساری با سابقه و معتبر به راحتی به انواع سماور های روسی دسترسی پیدا کنید و آنها را با قیمت های مناسب خریداری نمایید. با خرید سماور روسی از سمساری معتبر می توان پی برد که نمونه اصل را در اختیار شما قرار داده است.

تشخیص اصل بودن سماور روسی

تفاوت سماورهای روسی با سماورهای زغالی امروزی

سماور های روسی همان گونه که گفتیم در گذشته های بسیار دور در کشور روسیه تولید می شدند آن هم از فلز برنج خالص بدون هیچ گونه ناخالصی و افزودنی به همین دلیل از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بودند و می توانستند مقاومت زیادی در برابر حرارت مستقیم از خود نشان بدهند و البته تغییر رنگ هم نداشتند، سماور های زغالی امروزی مسلما کیفیت نمونه های قدیمی را ندارند و بیشتر می توان از آنها به عنوان تزیینات استفاده کرد، البته نمونه های با کیفیت هم تولید می شود که می توان با تشخیص اصل بودن سماور روسی آنها را در بازار ها یافت. تنها تفاوت سماور روسی و زغالی جدید در کیفیت و ساختار و همچنین سایز آنها می باشد.

سماور نیکلای روسی اصل

سماور نیکلای روسی اصل جز سماورهای قدیمی روسی از نوع ذغالی بوده که در سایز و مدل های مختلف طراحی و ساخته می شود. این سماور از فلزاتی گرانبها ساخته می شود به همین دلیل ارزش و قدمت بالایی دارد و شما می توانید در دکوراسیون منزل از آن استفاده کنید‌. سماور اصل دارای مشخصه های بارزی بوده که شما به کمک آن می توانید سماور را به راحتی تشخیص دهید. در ساخت این سماور از فلز مس و برنج استفاده شده به همین دلیل وزن بالایی دارد و این می تواند ارزش سماور را هم دو چندان کند.

امروزه بیشتر طراحان در دیزاین منزل از این لوازم عتیقه و با ارزش استفاده می کنند. سماور زغالی اصل در مقابل حرارت و رطوبت دوام زیادی دارد و به مرور زمان دچار پوسیدگی و زنگ زدگی و افت کیفیت نمی شود. وقتی زغال را درون سماور می ریزید در کمترین زمان آب را جوش آورده و آن را قابل استفاده می کند. ساخت سماور با توجه به استانداردهای روز دنیا باعث شده تا استفاده از آن کاملا ایمن باشد و خطری شما را تهدید نکند‌. این سماور روسی به دلیل کیفیت و کارایی خوبی که دارد امروزه مورد استقبال قرار گرفته است.

بدنه سماور به صورت چند لایه و ضخیم ساخته شده بدین ترتیب می تواند فشار را به خوبی تحمل کند بدون اینکه دچار خم شدگی و افت کیفیت شود. رنگ سماور کاملا ثابت است و در مقابل حرارت و رطوبت و مواد شوینده رنگ آن به هیچ وجه تغییر نمی کند. این وسیله علاوه بر اینکه جنبه تزیینی دارد برای گرم کردن آب و تهیه چای و دمنوش هم بهترین گزینه است و با کارایی خوب خود توانسته نیاز کاربران را به خوبی برطرف سازد.

بخش زغالدان سماور در قسمت پایین آن قرار دارد و مخزن آب روی آن قرار می گیرد.این سماور انرژی مورد نیاز برای جوش آوردن آب را از گرمای زغال دریافت می کند بدین ترتیب نیازی به انرژی دیگری چون گاز و برق ندارد. استفاده از این لوازم تزیینی و کاربردی در منزل مزیت های زیادی برای کاربران به همراه دارد. بدنه سماور دارای دسته است تا شما بتوانید به راحتی آن را جابجا کنید. هنگام شستن تمام لکه های روی سماور به خوبی پاک می شود. این سماور هیچ دود و صدایی ندارد و در مدت زمان کوتاهی آب را جوش می آورد. استفاده از این سماور در دیزاین منزل توانسته جلوه محیط را دو چندان کند.

همچنین بخوانید :  راهنمای فروش تلویزیون دست دوم | راحت ترین راه برای فروش تلوزیون

اگر سماور شما از جنس برنجی باشد خاصیت ربایش ندارد بنابراین اگر آهنربای را به آن نزدیک کنید هیچ عکس العملی نشان نمی دهد و این نشان دهنده اصل بودن سماور است. سماورها از نظر ظاهر، کیفیت و کارایی تنوع بالایی دارند و هر کدام بر اساس جنسی که دارند قیمت گذاری می شوند. مدل های زغالی به دلیل قدمت بالایی که دارند بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند و انتخاب آنها اولویت اول خریداران است. امروزه مشتریان به سماور های زغالی گرایش پیدا کردند و در دیزاین منزل از آنها استفاده می کنند.

روش های تشخیص سماور عتیقه

سماور عتیقه جز لوازم با ارزشی است که به صورت نو و دست دوم توسط سمساری مسیح خرید و فروش می شود. چون لوازم تقلبی زیادی وارد بازار شده کارشناسان سعی می کنند تا قبل از خرید ابتدا اصل بودن سماور عتیقه را مشخص کنند. بهترین روش برای تشخیص سماور عتیقه توجه به جنس سماور است‌. مدل های قدیمی و با ارزش اصول جنس برنج، مس، برنز و … هستند که کارشناسان به راحتی آنها را شناسایی می کند. این مدل ها زمانی که روی حرارت قرار می گیرند به هیچ وجه رنگ و بافت خود را از دست نمی دهند و حتی در مقابل رطوبت هم مقاوم هستند.

سماور عتیقه اصل به هیچ وجه دچار پوسیدگی و خوردگی نمی شود و به مرور زمان کیفیت خود را حفظ می کند. از وزن سماور هم می توان به اصل و تقلبی بودن آن می برد. جنس های قدیمی اصولا سنگین هستند چون بدنه سماور چند لایه و ضخیم است و به راحتی قابل مشاهده می باشد. این سماور اصولا نفتی هستند و با فتیله کار می کنند. مدل های ذغالی هم قدمت زیادی دارند و ارزش آنها به مراتب بیشتر است. راه دیگری که شما می توانید به کمک آن سماور عتیقه را به راحتی تشخیص دهید توجه به رنگ آن است که اصولا نیمه براق هستند.

همچنین بخوانید : به چه چیزهایی عتیقه می گویند؟ راه کار های مناسب برای شناخت عتیقه جات

در سمساری آنلاین مسیح ، بهترین خریدار لوازم منزل دست دوم شما، همیشه لوازم اصل و باکیفیت خرید و فروش می شود و شما می توانید به این مجموعه اعتماد کامل داشته باشید. سماورهایی که به عنوان عتیقه معرفی می شوند با ارزش هستند به همین دلیل برای خرید آنها دقت زیادی صرف می شود. افراد متخصص در این حوزه از جنس و رنگ و بافت و مدل و همچنین کارایی سماور می توانند عتیقه بودن ان را شناسایی کنند. مدل های قدیمی و با ارزش به هیچ وجه سیاه نمی شوند.

سوالات متداول

سماور زغالی چیست؟

سماور زغالی یک نوع سماور قدیمی است که از زغال برای گرم کردن آب استفاده می‌شد. دارای دو بخش است: یک بخش زغالدان در پایین که زغال را قرار می‌دهند و یک بخش بالایی که آب را نگهداری می‌کند. با روشن کردن زغال‌ها، آب در بخش بالا گرم می‌شود.

چگونه می‌توان سماور روسی اصل از تقلبی تشخیص داد؟

برای تشخیص سماور روسی اصل می‌توانید آهنربا را به آن نزدیک کنید. اگر آهنربا به سماور چسبید و جذب شد، ممکن است سماور تنها با روکشی از فلز برنج باشد. اما اگر آهنربا به آن چسب نشد، ممکن است سماور از جنس برنج خالص و اصل باشد.

چند نوع سماور روسی قدیمی داریم ؟

انواع سماور روسی قدیمی شامل سماور نفتی (از نفت برای گرم کردن استفاده می‌شد)، سماور زغالی (از زغال برای گرم کردن استفاده می‌شد)، سماور گازی (به گاز شهری متصل می‌شود) و سماور برقی (با المنت برقی آب را گرم می‌کند) هستند. همچنین سماورهای نیکلای روسی اصل از جنس مس و برنج ساخته می‌شوند و دارای کیفیت و قدمت بالایی هستند.

قیمت سماور ذغالی قدیمی روسی چقدر است؟

با توجه به اینکه این گونه سماور های عتیقه یا قدیمی تولید نمیشوند و جزو اشیای انتیک منزل به شمار می آیند ، می بایست با استفاده از مشاوره با یک کارشناس خریدار لوازم آنتیک در تهران قیمت دقیق این سماور قدیمی را محاسبه نمود.

نظرات(2)

  • من به خرید سماور روسی خیلی علاقه دارم لطفا برای خریدش راهنماییم کنید که جنس تقلبی بهم نفروشتن

    • کافیه با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما به شما برای خرید این محصول راهنمایی مناسبی ارائه دهند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

بالا

Call Now