بارگذاری

با ما تماس بگیرید : 09122127420

دسترسی سریع

مقالات پر بازدید

تشخیص قاشق چنگال نقره

تشخیص قاشق چنگال نقره

معرفی روش های تشخیص قاشق چنگال نقره

در این مقاله قصد داریم تا به روش های موجود برا تشخیص قاشق چنگال نقره بپردازیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.قاشق چنگال نقره به دلیل طرح و رنگ زیبایی که دارند به راحتی تشخیص داده می شوند. اما به دلیل اینکه امروزه لوازم تقلبی به جای اصل در بازار به فروش می رسند بهتر است شما با روش های تشخیص نقره آشنایی داشته باشید تا بتوانید همیشه اجناس اصل را خریداری کنید.

نقره اصل وزن متوسطی دارد و از بافتی محکم برخوردار است. نقره جز فلزات گرانبها بوده که مشتریان برای خرید آن همیشه هزینه بالایی را پرداخت می کنند به همین دلیل هم به دنبال زیورآلات با نقره اصل هستند که دوام و ماندگاری زیادی هم دارد.قاشق چنگال های نقره قدیمی لوازم خاصی هستند که بیشتر جنبه تزئینی دارند. اگر این وسایل با نقره اصل خریداری نشده باشند ممکن است به مرور زمان و در رطوبت و حرارت دچار زنگ زدگی و افت کیفیت شوند. نقره اصل رنگی نقره ای و زیبا دارد و قابل شستشو است. برای تشخیص قاشق چنگال نقره قدیمی می توانید از مواد مختلفی استفاده کنید که هر کدام روی نقره واکنشی متفاوت را نشان می دهند. نقره اصل با مواد شوینده واکنشی نشان نمی دهد و زمانی که رطوبت آن را خشک می شود کاملا براق است و دچار رنگ رفتگی نشده است.

در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ سوال چگونه چگونه نقره را تشخیص دهیم را دریافت کنید.

تشخیص قاشق چنگال نقره با آبلیمو

آبلیمو یک ماده اسیدی و کاربردی است که شما می تونید از آن برای تشخیص لوازم نقره خم استفاده کنید. فلز نقره به این مواد اسیدی حساس است به همین دلیل اگر مقدار کمی آبلیمو را روی قاشق و چنگال های نقره بریزید سریع سیاه می شوند و این نشان می دهد که لوازم نقره اصل هستند. در صورتی که تقلبی باشند رنگ آنها هنگام تماس با آبلیمو به سرعت سبز و قهوه ای و زرد می شود. اگر تست تشخیص را انجام دادید به هیج وجه نگران سیاهی قاشق چنگال نباشید. شما می توانید با دستمال یا یک مسواک تمیز و کمی خمیر دندان به سرعت لوازم را تمیز کنید.

آبلیمو در همه خانه ها موجود می باشد و شما می توانید تست تشخیص نقره با آبلیمو را در منزل هم انجام دهید. هر چه غلظت آبلیمو بیشتر باشد قطعا تاثیرگذاری آن سریع تر خواهد بود. به محض اینکه نقره با این مواد اسیدی تماس برقرار می کند رنگ خود را از دست داده و سیاه می شود که شما می توانید این سیاهی را به روش های مختلف برطرف سازید. اما نقره تقلبی به رنگ سبز و زرد و قهوه ای تغییر می کند و این رنگ هم به راحتی برطرف نمی شود. قاشق چنگال های نقره قیمت بالایی دارند و شما دوست دارید بابت هزینه ای که پرداخت می کنید جنسی اصل و با کیفیت را خریداری کنید.

روش تشخیص قاشق قدیمی نقره با آبلیمو

روش تشخیص قاشق چنگال نقره از استیل

نقره و استیل اگر چه همرنگ هم هستند اما شما می توانید تشخیص نقره از استیل را به راحتی با روش های زیر انجام دهید. نقره خاصیت مگنتی ندارد به همین دلیل زمانی که نقره اصل را به یک آهنربا نزدیک می کنید به هیچ وجه جذب آن نمی شود. اما استیل خاصیت مگنتی دارد و زمانی که آهنربا را به آن نزدیک می کنید به سرعت به آن می چسبد. عناصر تشکیل دهنده نقره با مواد اولیه استیل کاملا متفاوت است. اولین و بهترین راه تشخیص این ۲ فلز از هم استفاده از آهنربای باکیفیت است.

همچنین بخوانید :  چرا فرش دستباف گران است ؟ | مقایسه فرش دستباف و ماشینی

روش دیگر برای تشخیص نقره از استیل استفاده از یخ است. خاصیت رسانایی نقره زیاد است و گرمای زیادی هم تولید می کند به همین دلیل وقتی یخ را کنار نقره قرار دهید به سرعت ذوب می شود. اما استیل چنین خاصیتی ندارد و شما می توانید به راحتی آنها را تشخیص دهید. استفاده از مواد اسیدی چون سرکه و آبلیمو هم می تواند به تشخیص این فلزات کمک زیادی کند. فلز نقره در تماس با مواد اسیدی رنگی سیاه پیدا می کند و استیل در تماس با مواد اسیدی به رنگ زرد و قهوه ای در می آید.

تشخیص قاشق چنگال نقره با سرکه

دوستداران نقره همیشه به دنبال لوازمی اصل و باکیفیت هستند و سعی می کنند قاشق چنگال های اصل را با کیفیت بالا خریداری کنند. تشخیص نقره با سرکه ، یکی از بهترین راهکارها برای تشخیص اصل بودن نقره است. وقتی سرکه روی ظروف نقره قرار می گیرد چون خاصیت خورندگی و پیش رونده دارد به سرعت رنگ فلز را تیره کرده و کیفیت آن را هم تحت تاثیر قرار می دهد. هر چه سرکه بیشتر روی نقره باقی بماند قطعا میزان سیاهی و عمق آن بیشتر خواهد بود و شما می توانید با این راهکار نقره اصل را به راحتی تشخیص دهید.

سرکه همیشه در دسترس شما است و این می تواند آسان ترین راه برای تشخیص نقره اصل باشد. سرکه خاصیت اسیدی دارد و سریع با فلز نقره واکنش نشان می دهد و در صورتی که شما نقره تقلبی را خریداری کرده باشید شاهد تغییر رنگ آن به زرد و سبز و قهوه ای خواهید بود که به راحتی هم برطرف نمی شود. برای انجام این کار بهتر است سرکه های اصل را انتخاب کنید چون کیفیت و کارایی بهتری دارند. اگر نقره شما خالص و اصل باشد با کمی پاک کننده سیاهی آن برطرف می شود و دوباره به همان درخشانی قبل بر می گردد.

تشخیص قاشق چنگال نقره با حرارت

قاشق چنگال نقره اصل همیشه کیفیت و ماندگاری زیادی دارد و به مرور زمان دچار تغییر رنگ و افت کیفیت نمی‌شود. برای اینکه بتوانید نقره اصل را خریداری کنید چندین روش برای تشخیص پیشنهاد می شود که یکی از آنها تشخیص نقره با حرارت است. اگر در ساخت قاشق و چنگال از نقره خالص و مرغوب استفاده شده باشد شما با حرارت دادن به راحتی متوجه به این موضوع خواهید شد و می توانید نقره اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

برای حرارت دادن باید ابتدا سطح نقره را به خوبی تمیز کنید تا هیچ آلودگی نداشته باشد. برای شروع کار می توانید از شعله کم فندک یا کبریت کمک بگیرید و آن را به آرامی به سطح فلزات نزدیک کنید. این حرارت باید ملایم و برای مدت کوتاهی باید. با اعمال حرارت کم کم تغییراتی ظاهری را در قاشق و چنگال نقره مشاهده می کنید. اگر نقره اصل باشد چون دارای ترکیبات آلی است با حرارت دادن تغییر رنگ پیدا می کند.

همچنین بخوانید :  آشنایی با سمساری اینترنتی

در صورتی که شما با حرارت دادن نقره تغییر رنگی در آن مشاهده نکنید باید به اصل بودن آن شک کنید چون این نقره که تغییر رنگ پیدا نمی کند تقلبی است. شعله حرارت باید ملایم باشد در صورت قوی بودن شعله قاشق و چنگال تغییر فرم پیدا می کنند. کنترل کردن مقدار شعله در این شرایط اهمیت زیادی دارد. برای انجام این آزمایش بهتر است از افراد با تجربه کمک بگیرید چون کار باید به صورت کاملا تجربی و تخصصی انجام شود.امروزه لوازم تقلبی به جای اصل در بازار به فروش می رسند و اگر شما نتوانید نقره اصل را از تقلبی تشخیص دهید قطعا ضرر و زیان زیادی را متحمل خواهید شد. اما با انجام این آزمایش ساده در کمترین زمان متوجه اصل و تقلبی بودن قاشق و چنگال های نقره خواهید شد. هر چه نقره خالص تر باشد دیرتر تغییر رنگ پیدا می کند چون بافت متراکم تری دارد.

تشخیص قاشق چنگال نقره با استفاده از آهن ربا

آهن ربا هم یک وسیله کاربردی برای تشخیص نقره است که شما می توانید در هر شرایطی از آن استفاده کنید. اگر نقره اصل را تهیه کرده باشید به هیچ وجه قاشق چنگال های خاصیت مگنتی نخواهند داشت و آهنربا به آنها نمی چسبد. اما در صورتی که آهنربا را به نقره نزدیک کردید و جذب آن شد متوجه خواهید شد که نقره اصل را در اختیار ندارید. فلز نقره اگر خالص باشد آهنربا را دفع می کند و شما دور شدن آنها را از هم به راحتی مشاهده خواهید کرد. در صورتی که این دو همدیگر را جذب کنند اصل نبودن نقره تشخیص داده می شود. جذب شدن نقره به آهنربا نشان می دهد که لوازم نقره شما تنها روکش نقره دارند و فلز نقره به صورت خالص و باکیفیت بالا در آنها استفاده نشده است. این روش تشخیصی یعنی روش تشخیص نقره با آهنربا  را می توان همه جا مورد استفاده قرار داد.

تشخیص قاشق چنگال نقره اصل در سمساری

در کنار راههای ذکر شده بالا، تشخیص لوازم نقره اصل توسط متخصص یکی از روش های تضمینی می باشد که سمساری مسیح ، بهترین خریدار لوازم دست دوم شما، با به کارگیری متخصصین مجرب و کارآزموده ، آماده ارائه مشاوره در زمینه تشخیص اصل بودن لوازم شما و ارائه بهترین قیمت برای خرید لوازم نقره دست دوم شما می باشد.

سوالات متداول

نحوه تشخیص نقره با استفاده از آبلیمو چگونه است؟

وقتی یک قاشق یا چنگال نقره را در آبلیمو (سیتریک اسید) قرار دهید، اگر این وسیله به سرعت تیره و سیاه شود، احتمالاً اصل است. این اتفاق به دلیل حساسیت نقره به اسیدها رخ می‌دهد. در صورتی که محصولات تقلبی باشند، رنگ آنها به سرعت تغییر رنگ می‌دهد (سبز، زرد یا قهوه‌ای).

روش تشخیص نقره با استفاده از آهنربا چگونه است؟

نقره خالص خاصیت مغناطیسی ندارد، بنابراین اگر قاشق یا چنگالی را نزدیک آهنربا (آهن‌دار) بیاورید و جذب نشود، احتمالاً اصل است. اگر آهنربا به آن جذب شود، ممکن است قاشق یا چنگال از آلیاژهای دیگر، مانند استیل، تشکیل شده باشند.

نحوه تشخیص نقره با استفاده از سرکه چگونه است؟

سرکه نیز از مواد اسیدی است که می‌تواند برای تشخیص نقره اصل استفاده شود. اگر یک قطره سرکه را روی نقره قرار دهید و رنگ آن به سرعت تیره و سیاه شود، احتمالاً نقره اصل است. اگر رنگ نقره تغییرات زیادی نداشته باشد، احتمالاً وسیله تقلبی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 2 =

بالا

Call Now