بارگذاری

با ما تماس بگیرید : 09122127420

دسترسی سریع

مقالات پر بازدید

سمساری لوکس چیست؟

سمساری لوکس چیست؟

سمساری لوکس چیست؟ و برای چه وسایلی است؟

علاوه بر سمساری های معمولی که وسایل و لوازم دست را با قیمت مناسب و کیفیت خوب می فروشند؛ سمساری های لوکس هم وجود دارند. اگر به تازگی با  اصطلاح سمساری لوکس آشنا شده اید، حتما می پرسید در این سمساری چه وسایلی خرید و فروش می شود؟ قیمت گذاری به چه صورت است؟ آیا مانند سایر سمساری ها قیمت تعیین شده مناسب و مقرون به صرفه است یا خیر؟ خوشبختانه تعریفی که قبلا در مورد سمساری وجود داشت، و برخی تصور می کردند که وسایل قدیمی و دست دوم از کار افتاده در آن وجود دارد؛ دیگر وجود ندارد.

در صورتی که حتی افرادی که از بضاعت مالی خوبی هم برخوردار هستند، برای خرید وسایل دست دوم با کیفیت بالا از طریق سمساری اقدام می کنند. اما تفاوت اصلی سمساری با سمساری لوکس این است که در آن لوازم آنتیک و بسیار با ارزش به فروش می رسد. اگر به تازگی با این اصطلاح آشنا شده اید، در این مقاله همراه ما باشید تا با وسایل این سمساری و نکات مهم جهت خرید از آن آشنا شوید.

سمساری لوکس چیست؟

نگهداری از وسایل قدیمی و آنتیک علاوه بر ارزش مادی زیادی که دارد، یادآور خاطرات زیبای گذشته و کودکی است. وسایل آنتیک که گاهی با اصطلاح نوستالژیک هم شناخته می شود، به دلیل کیفیت بالا و منحصر به فردی که دارند، جزء ارزشمندترین وسایل محسوب می شوند. به همین دلیل قیمتی که برای آن ها تعیین می شود، بسیار بالا و گران قیمت خواهد بود. افرادی که این وسایل را در خانه دارند یا علاقه به خرید و نگه داری آن دارند، به سمساری لوکس مراجعه می کنند.

این سمساری ها اغلب برای تعیین و تشخیص قدمت وسایل و لوازم قدیمی از ابزار ویژه ای استفاده می کنند. علاوه بر این، افراد مشغول به کار در این سمساری ها معمولا تجربه ای چندین ساله و بلند مدت دارند. زیبایی و لوکس و منحصر به فرد بودن این اجناس به گونه ای است که حتی در برخی موارد برخی خانواده ها آن را به وسایل نو و جدید ترجیح می دهند. به مغازه یا مکانی که از این وسایل آنتیک و لوکس نگه داری کرده یا آن ها را می فروشد، سمساری لوکس گفته می شود.

همچنین بخوانید :  طرز کار با سماور ذغالی | بررسی ساختار سماور ذغالی

در سمساری لوکس چه وسایلی به فروش می رسد؟

همان طور که از نام سمساری لوکس پیداست، در این سمساری وسایل آنتیک، قدیمی و بسیار لوکس که کیفیت بالایی دارند، به فروش می رسد. معمولا در اکثر مواقع اجناس و وسایلی که در این سمساری ها به فروش  می رسد، نایاب یا کم یاب است. به همین دلیل قیمت آن ها در مقایسه با اجناس نو و جدید تفاوت زیادی دارد. این وسایل قدیمی شامل انواع اکسسوری های پر زرق و برق، لوسترهای بزرگ و متفاوت، رادیو، رادیو گرام های بزرگ و خاص، تلفن های بسیار قدیمی با طراحی منحصر به فرد و حتی از جنس چوب و …، چراغ های قدیمی بزرگ و بلند، انواع ساعت رومیزی، ساعت دیواری و … است. علاوه بر این، در سمساری لوکس، انواع اکسسوری های فانتزی با طراحی خاص نیز وجود دارد که از آن ها حتی در دکوراسیون منازل لوکس هم استفاده می شود.

نکات مهم هنگام خرید وسایل لوکس

همان طور که در پاراگراف بالا اشاره شد، وسایل موجود در سمساری لوکس قیمت های بالایی دارند. علاوه بر این، برخی از سمساری ها تولید جدید این لوازم را به صورت کپی شده و فیک و با قیمت بالا می فروشند. به همین جهت باید هنگام خرید وسایل لوکس از سمساری لوکس به نکات مهمی توجه داشته باشید. مهم ترین نکات عبارتند از:

  • خرید از سمساری معتبر: طی سال های اخیر تعداد سمساری ها از جمله سمساری لوکس در سراسر ایران افزایش یافته است. به همین جهت توصیه می شود قبل از خرید در مورد سمساری، اصل بودن وسایل و اعتبار فروشنده و وسایل موجود به خوبی تحقیق کنید.
  • شناخت وسایل آنتیک: برای خرید وسایل لوکس و آنتیک یا باید تجربه و شناخت کافی از این وسایل داشته باشید؛ یا یک فرد که تجربه و آگاهی کافی دارد همراه خود ببرید. برخی از این وسایل به حدی مشابه با نوع اصل هستند، که به راحتی قابل تشخیص نیست. برای خرید وسایل لوکس حتما یک فرد متخصص، آگاه و با تجربه را همراه خود ببرید.
  • مهلت تست لوازم: همان طور که در ابتدای مقاله ذکر شد، در برخی سمساری های لوکس، وسایل برقی، چوبی، لوستر، رادیو، تلفن، ساعت و … نیز به فروش می رسد. اگر قصد خرید چنین وسایلی را دارید، از فروشنده مهلت تست بگیرید. حداقل یک الی 2 روز وسیله را همراه خود برده و چندین بار تست کنید. بدیهی است که برخی از وسایل به دلیل قدمت بالا کارایی و عملکرد مطلوب اول را نداشته یا موتور آن آسیب دیده باشد.
همچنین بخوانید :  عتیقه باید چند ساله باشد؟ | روشهای تخمین قدمت عتیقه

در این مقاله به طور کامل با سمساری لوکس، وسایل موجود در آن و نکات مهم زمان خرید از این سمساری ها آشنا شدیم. اگر قصد خرید یا فروش وسایل قدیمی و آنتیک و با ارزش خود را دارید، در قدم اول به سراغ سمساری معتبر بروید. سمساری مسیح با کسب چندین سال تجربه در این زمینه، خریدار وسایل قدیمی و با ارزش شما با بالاترین قیمت است. همچنین این سمساری جهت رفاه حال خریداران و فروشندگان محترم به صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور در محل پاسخگوی نیاز مشتریان محترم است.

 سمساری آنلاین مسیح به صورت 24 ساعته همراه شما خواهد بود و در صورت لزوم در محل نیز حاضر خواهند شد تا کالاهای مورد نظر برای فروش را تعیین کنند.

نظرات(2)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 20 =

بالا

Call Now