بارگذاری

با ما تماس بگیرید : 09122127420

دسترسی سریع

مقالات پر بازدید

سمساری چیست ؟ | هر آنچه که باید در مورد سمساری بدانید

سمساری چیست هر آنچه که باید در مورد سمساری بدانید

سمساری چیست ؟

سمساری چیست ؟ یکی از شغل های پر طرفدار در شهرهای مختلف که صرفا زیر نظر و طبق مجوز قوانین کسب و کار راه اندازی می شود، سمساری است. به طور کلی تجارت یا خرید و فروش کالاهای دست دوم بدون دریافت مجوز از شهرداری و اداره کار، کاری غیر قانونی است. در واقع سمساری به مکانی گفته می شود که در آن کالاهای دست دوم خرید و فروش می شوند. ممکن است برای همه پیش آید که برای خرید کالاهای مختلف با قیمت مقرون به صرفه و کیفیت مناسب به سمساری مراجعه کند. کالای دست دوم، به کالاهایی گفته می شود که قبلا توسط فرد دیگری استفاده شده یا استفاده نشده است. همچنین ممکن است کالای خریداری شده توسط خریدار اول متناسب با نیاز او نبوده و برای فروش مجدد آن را به سمسار می سپارد. اگر قصد فعالیت در این شغل را دارید، یا می خواهید وسایل خود را به سمسار بسپارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سمسار کیست؟

به افرادی که در گذشته اقدام به خرید وسایل دست دوم و معیوب می کردند، دوره گرد، سمسار، سمسارچی، کت و شلواری و چوبکی می گفتند. این افراد در گذشته به دنبال خرید فرش های کهنه، چراغ های کهنه، و ظروف مسی، و ظروف ورشو بودند. این نوع وسایل امروزه و هم در گذشته از ارزش مادی و معنوی بالایی بالایی داشتند و دارند. در حال حاضر نیز سمساری در بسیاری از شهرهای ایران وجود دارد. با این تفاوت که امروزه هدف از فعالیت در این شغل فروش محصولات و لوازم دست دوم، با کیفیت بالا است. به صورتی که امکان استفاده مجدد، بدون خرابی قطعه و حتی با ظاهر سالم وجود دارد.

تاریخچه سمساری

سمسار در زبان عربی به معنای واسطه یا دلال است. در زمان گذشته،  مبادله کالا به کالا انجام می شود. بدین صورت که اگر فردی به کالایی نیاز نداشت، یک نفر بین آن فروشنده و فرد جدید واسطه می شد تا کالای خود را به فرد دیگری بدهد. همچنین در عوض یک یا چندین کالا از آن فرد می گرفت. این فرد که به آن سمسار یا واسطه می گفتند، می دانست که روش پیدا کردن مشتری و کالاهای دیگر چگونه است. پس از آن با گذشت یک یا دو دهه، افراد به عنوان دوره گرد و با صدای بلند اعلام می کردند که خریدار وسایل دست دوم، قدیمی یا معیوب هستند.

همچنین بخوانید :  تشخیص اصل بودن سماور روسی

برخی از این افراد که از استطاعت مالی بالاتری برخوردار بودند، این وسایل را در مغازه و حجره خود می فروختند. برخی افراد دیگر مغازه خود را به دیگران اجاره می دادند. به این افراد که کلیه محصولات دست دوم را با کیفیت های مختلف خرید و فروش می کردند، در آن زمان سمسار چی می گفتند. این شغل به دلیل این که امکان خرید وسایل دست دوم را به همه افراد با توان مالی مختلف می داد، کم کم رواج پیدا کرد. به صورتی که امروزه سمساری و خرید و فروش لوازم و محصولات دست دوم بزرگ و کوچک حتی به صورت آنلاین هم امکان پذیر است. در واقع حتی با جستجو در سایت های مختلف سمساری می توانید اقدام به خرید و فروش کنید.

سمساری چیست ؟

مزایای سمساری چیست ؟

وجود سمساری در شهرها و روستاها مزایای بسیاری دارد. یکی از مزایای مشخص این شغل این است که پس از خرید وسایل و لوازم می تواند مجددا آن را با قیمت کمی بالاتر به فروش برساند. علاوه بر این، در صورتی که قصد خرید وسایل از سمساری را دارید، می توانید از طریق سایت سمساری مسیح اقدام کنید. با خرید از سمساری های مطمئن می توانید وسایل سالم و با کیفیت عالی را با قیمت مقرون به صرفه خریداری کنید.

معایب سمساری چیست ؟

فعالیت در شغل سمساری همانند سایر مشاغل معایبی هم دارد. یکی از مهم ترین معایب این شغل این است که برخی از خریداران گمان می کنند محصولات از کیفیت پایینی برخوردار بوده و قیمت پایینی دارند. در صورتی که بسیاری از محصولات و وسایل موجود در سمساری کاملا سالم بوده و صرفا به دلیل این که پلمپ یا جعبه آن باز شده با قیمت کم تر به فروش می رسد.

همچنین بخوانید :  چرا فرش دستباف گران است ؟ | مقایسه فرش دستباف و ماشینی

همچنین یکی از معایب دیگر این شغل این است که باید فرد سمسار بتواند هم رضایت خریدار و هم رضایت فروشنده را جلب کند. به صورتی که هر دو طرف با رضایت کامل محصول را بفروشند یا بخرند. در واقع باید به خریدار ثابت شود که وسیله از کیفیت خوب و قابل قبولی برخوردار است.

علاوه بر این، سمساری برای خریدار نیز معایبی هم دارد. برای مثال باید از سمساری اقدام به خرید کنید، که به آن اطمینان کامل دارید. چرا که ممکن است برخی از سمسارها وسایل کهنه و بدون کیفیت را خریداری کرده و مجددا بفروشند.

چه کالاهایی در یک سمساری به فروش می رسد؟

خرید و فروش کالا و محصول در سمساری با گذشته تفاوت های ویژه ای داشته است. در واقع سمساری های امروزی وسایلی را خریداری می کنند، که علاوه بر ظاهر زیبا و سالم، عملکرد و کارکرد آن دستگاه هم خوب باشد. به صورتی که خریدار جدید هم بتواند از آن دستگاه یا شی یا وسیله مجددا استفاده کند. اگر قصد خرید محصولات دست دوم با کیفیت بالا هستید، همچنین اگر قصد فروش محصولات و وسایل قدیمی خود را دارید، می توانید با سمساری مسیح تماس بگیرید. این سمساری به صورت کاملا آنلاین بوده و کلیه کالاهای دست دوم شما را با بالاترین قیمت خریداری می کند. قیمت های خریداری شده توسط این سمساری آنلاین کاملا رقابتی است و بالاترین قیمت و بدون کاهش ارزش کالا اقدام به خرید می کند.

نظرات(1)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 9 =

بالا

Call Now