بارگذاری

با ما تماس بگیرید : 09122127420

دسترسی سریع

مقالات پر بازدید

عتیقه باید چند ساله باشد؟ | روشهای تخمین قدمت عتیقه

روشهای تخمین قدمت عتیقه

معرفی روش های شناسایی تخمین عمر عتیقه

عتیقه باید چند ساله باشد؟ عتیقه ها همان گونه که از نامشان مشخص است قدمتی دیرینه دارند یا می توان گفتی عتیقه به اشیای با ارزشی گفته میشود که قدمت زیادی دارد. این لوازم عتیقه و قدیمی می توانند مختص به چند دهه و یا چند صده و حتی برای چند هزاره گذشته باشند که براساس این نکات در دسته بندی عتیقه ها قرار می گیرند، لازم به ذکر است که برای اطلاع از قدمت لوازم عتیقه باید آنها را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داد، ناگفته نماند که عتیقه ها در دوره های مختلفی به وجود آمده اند، لوازمی که در گذشته های بسیار دور به وجود آمده اند و همواره نمونه های جدیدی از آنها دیده نمی شود و به قول معروف کاملا نایاب و نادر هستند را اصولا با نام عتیقه می شناسند که بسیار گرانبها می باشند و افراد زیادی را به سمت خود جذب می کنند، باید بگوییم که عتیقه ها نمونه های مختلفی دارند که هر کدام بسته به همین گونه باید چندین ساله باشند تا به عنوان عتیقه شناخته شوند.

عتیقه باید چند ساله باشد؟

باید بگوییم که در علم باستان شناسی و عتیقه شناسی همواره اگر محصولی و وسیله ای قدمتی بالای پنجاه سال داشته باشد عموما به عنوان یک وسیله قیمتی و عتیقه شناخته می شود پس هر عتیقه باید سنی بالای پنجاه سال داشته باشد تا بتواند در بازار ها به عنوان یک وسیله قدیمی و گرانبها شناخته شود و افراد عتیقه شناس را به سمت خود جذب نماید، این گونه لوازم برای تزیینات هم بسیار مناسب و عالی هستند و می توان گفت که در محل خود عتیقه نگهداری می کنید که قدمتی بیش از نیم قرن دارد.

چه اشیایی می تواند جزو عتیقه و زیرخاکی باشد؟

اشیاء و لوازم متعددی هستند که می توان آنها را به عنوان اجناس عتیقه در بازار ها معرفی کرد، این لوازم کاملا خاص و منحصر به فرد هستند و در دوره خود به صورت منحصر به فرد تولید شده اند و طراحی بی نظیری هم دارند، همان گونه که تا کنون توصیه داده است لوازمی در خانواده عتیقه ها و زیر خاکی ها جای می گیرند که قدمت بالایی داشته باشند و نمونه ای از آنها در دنیا نباشد، از اشیای عتیقه موجود در دنیا می توان به مواردی مانند بشقاب ها، جام ها، کوزه ها، گلدان ها، تابلو ها، فرش ها و بسیاری لوازم دیگر اشاره کرد که همواره باید قدمت بالایی داشته باشند تا به عنوان عتیقه شناخته شوند.

بدانید که لوازم عتیقه و زیر خاکی می توانند گسترده تر از موارد گفته شده هم باشند به همین دلیل لوازم متعددی را در بازار ها مشاهده خواهید کرد که عتیقه و زیر خاکی هستند و نظر افراد را به سمت خود جذب می نمایند، افراد می توانند لوازم دیگری هم مانند قلیان و سماور و مجسمه را هم در اشیای زیر خاکی و عتیقه ببینند که هر کدام دارای ساختاری هستند و جلوه و زیبایی منحصر به فردی هم دارند، با مراجعه به سایت ما می توانیم انواع اشیای عتیقه را به راحتی مشاهده کنید و آنها را بشناسید.

همچنین بخوانید :  به چه چیزهایی عتیقه می گویند؟ راه کار های مناسب برای شناخت عتیقه جات

روش های تخمین عتیقه در سمساری

تخمین قدمت عتیقه

برای این که بتوانید قدمت یک جنس عتیقه را به راحتی تخمین بزنید نیاز به کمک باستان شناسان و عتیقه شناسان دارید زیرا آنها می توانند با بررسی دقیق مشخصات و ویژگی های اشیا ها به راحتی قدمت آنها را تخمین می زنند تا هنگام خرید بدانید که هر وسیله مختص به چه دوره و زمانی می باشد، در زمان تخمین زدن قدمت وسایل عتیقه نکات و موارد متعددی مورد توجه افراد خبره و با تجربه قرار می گیرد که از این نکات می توان گفت که آنها به طراحی و مدل اشیا توجه می کنند، رنگ و اندازه و شکل کلی لوازم یافت شده هم در زمینه تخمین قدمت آنها تاثیر به سزایی می گذارد، تخمین قدمت عتیقه کمک می کنند تا خود باستان شناسان هم بدانند که از هر دوره و صده ها در دنیا چه لوازمی باقی ماندن است.

زمانی که باستان شناسان یک وسیله قدیمی و عتیقه را از زیر خاک خارج می کنند همواره تلاش می کنند تا در ابتدا به قدمت آن پی ببرند زیرا با اطلاع از قدمت حدودی یا دقیق عتیقه یافت شده است که می توان مطمئن شد آن عتیقه برای کدام دوره در تاریخ می باشد که این می تواند برای تاریخ هم بسیار مفید و کاربردی باشد، بدانید که عتیقه شناسان در کنار سلامت و کیفیت عتیقه به دست آمده به قدمت آن بیشتر توجه خواهند کرد زیرا با اطلاع از قدمت دقیق لوازم است که می توان آنها را به عنوان عتیقه در بازار ها معرفی کرد.

تفاوت عتیقه با اشیای باستانی چیست؟

عتیقه ها با اشیای باستانی مسلما تفاوت های بارز و آشکاری دارند، بدانید که اشیای باستانی گاه شامل مجسمه و مومیایی و جنازه، کاخ، مقبره و بسیاری دیگر می شود اما عتیقه ها بیشتر لوازم هستند که در گذشته ها به دست آمده اند و نمونه آنها هم در بازار ها وجود ندارد، باید بدانید که این دو لوازم همواره ممکن است از نظر قدمت بالا با یکدیگر مشابه باشند اما تفاوت های زیادی با هم دارند که در ادامه به این تفاوت ها اشاره خواهیم کرد، اشیای عتیقه را می توان در خانه ها نیز به راحتی نگهداری کرد بدون این که دچار مشکل شوید زیرا آنها در بازار ها مورد خرید و فروش هم قرار می گیرند اما لوازم باستانی غیر قابل خرید و فروش هستند و نمی توان آنها را در خانه ها نگهداری کرد و آنها را تنها باید در موزه ها و در منطقه یافت شده نگهداری نمود.

پس می توان گفت که تفاوت عتیقه با اشیای باستانی در نحوه و مکان نگهداری آنها می باشد البته بدانید که عتیقه ها را می توان قیمت گذاری کرد اما لوازم باستانی را نمی توان قیمت گذاری کرد زیرا دیرینه و کهن هستند و قدمت کشور و منطقه شما را نشان می دهند و جزو آثار باستانی به شمار می روند و اما لوازم عتیقه در تمام حالا قابل دسترس تر و مشاهده هستند و افرادی که علاقه به عتیقه دارند هم می توانند آنها را تهیه کرده و برای تزیین از آنها استفاده نمایند.

همچنین بخوانید :  آشنایی با سمساری اینترنتی

عتیقه را کجا بفروشیم؟

عتیقه ها لوازم با ارزشی هستند که اگر قصد فروش آنها را دارید سمساری مسیح بهترین خریدار است. در این سمساری کار خرید و فروش لوازم عتیقه توسط عتیقه شناس و با حجم های مختلف صورت می گیرد. این لوازم از تنوع بالایی برخوردار هستند و هر کدام طرح و رنگ و جنس خاصی دارند که بر اساس آن قیمت گذاری می شوند. عتیقه ها همیشه مشتری خاص خود را دارند که این مشتری ها اغلب برای خرید به این سمساری مراجعه می کنند‌. این وسایل با ارزش بیشتر جنبه تزئینی دارند و به دلیل قیمتی بودن در ویترین منازل و مکان های مختلف نگهداری می شوند.

اگر عتیقه های گرانبها دارید و به دنبال یک مشتری خوب برای آن هستید سمساری مسیح بهترین خریدار لوازم عتیقه و آنتیک شماست. برای فروش عتیقه فاکتورهای مهمی مد نظر گرفته می شود و فروشنده تعداد لوازم و همچنین میزان سالم بودن آنها را به خریدار اعلام می کند تا بر این اساس قیمت نهایی تعیین شود. فروش لوازم با ارزش با حجم بالا نشان می دهد که بازار لوازم با ارزش روز به روز رونق بیشتری پیدا می کند.

برای فروش لوازم به سمساری می توانید خود وسایل را ارسال کنید و اگر شرایط این کار را ندارید با سمساری تماس گرفته و از پرسنل سیار برای خرید و فروش استفاده کنید. کارشناسان به سرعت در محل حاضر می شوند و با مشاهده لوازم عتیقه و قیمت‌گذاری آنها شرایط خوبی را برای معامله ایجاد می کنند. برخی لوازم کاملا نو هستند و بسته بندی های شیکی هم دارند بدین ترتیب قیمت بیشتری در زمان خرید و فروش برای آنها مشخص می شود. عتیقه ها در سمساری می مانند و مشتری می‌تواند با مراجعه به سمساری با قیمت کمتری نسبت به بازار آنها را خریداری کند.

سوالات متداول

عتیقه باید چند ساله باشد؟

عتیقه‌ها معمولاً باید دارای قدمتی بالای پنجاه سال باشند تا به عنوان عتیقه شناخته شوند و روش های تشخیص قدمت عتیقه نیز زیاد و متنوع است و باید تحت نظر عتیقه شناس خبره انجام شود.

چه اشیایی می‌تواند جزو عتیقه و زیرخاکی باشد؟

عتیقه‌ها می‌توانند اشیاء متنوعی شامل بشقاب‌ها، جام‌ها، کوزه‌ها، گلدان‌ها، تابلوها، فرش‌ها و بسیاری از لوازم دیگر با قدمت بالای پنجاه سال باشند.

تفاوت عتیقه با اشیای باستانی چیست؟

تفاوت عمده عتیقه با اشیای باستانی در نحوه نگهداری آنها است. عتیقه‌ها معمولاً در بازارها قابل خرید و فروش هستند و در خانه‌ها نگهداری می‌شوند، در حالی که اشیای باستانی به عنوان آثار تاریخی و موزه‌ای در مناطق مخصوص نگهداری می‌شوند و قیمت گذاری نمی‌شوند.

نحوه فروش زیرخاکی یا قیمت گذاری زیر خاکی چگونه است؟

قیمت عتیقه و زیرخاکی مشخص نیست و با توجه به قدمت و ارزش تاریخی یا محتوایی جنس عتیقه تعیین می شود. برای قیمت گذاری روی عتیقه مورد نظرتان می توانید با سمساری مسیح تماس بگیرید تا در اسرع وقت کارشناسان ما قیمت گذاری دقیق و منصفانه انجام دهند

نظرات(2)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + هفت =

بالا

Call Now