بارگذاری

با ما تماس بگیرید : 09122127420

دسترسی سریع

مقالات پر بازدید

لوازم دست دوم چیست؟

لوازم دست دوم چیست؟

لوازم دست دوم چیست؟ و دلایل خرید آنها

به لوازمی که توسط خریدار اول خریداری شده و به دلایلی مورد استفاده قرار نگرفته و مرجوع یا فروخته شده لوازم دست دوم می گویند. ممکن است که خریدار به وسیله ای که خرید کرده دیگر نیازی نداشته باشد. همچنین ممکن است متناسب با نیاز خریدار نباشد. در صورت دیگر نیز ممکن است سایت یا شبکه اجتماعی که از آن خرید کرده محصول را اشتباهی فرستاده است. بسیاری از  وسایل دست دوم که امروزه مجددا در سمساری آنلاین به فروش می رسد، کاملا نو و بدون ایراد است. اما در گذشته چنین نبود. همان طور که در مقاله سمساری چیست؟ اشاره شد، سمسار به کسی گفته می شد که کلیه وسایل قدیمی، از کار افتاده و بلا استفاده را خریداری می کرد. ممکن بود بسیاری از این وسایل توسط فرد دیگری خریداری نشود.لوازم دست دوم چیست؟ اما امروزه چنین نیست و لوازم دست دوم به بهترین نحو قابل استفاده هستند. علاوه بر این، در برخی شرایط افراد جهت تغییر دکوراسیون منزل یا مهاجرت اقدام به فروش وسایل دست دوم می کنند.

مزایای خرید لوازم دست دوم

پس از شناخت انواع لوازم دوم ممکن است بخواهید برخی از این لوازم را به دلایل مختلف خریداری کنید. خوشبختانه امروزه به راحتی امکان خرید و فروش وسایل دست دوم در سمساری ها به صورت آنلاین و حضوری فراهم شده است و سمساری مسیح بهترین خریدار لوازم دست دوم شما می باشد. مزایای خرید لوازم دست دوم به شرح زیر است:

  • قیمت مناسب:

وسایل دست دومی که امروزه به فروش می رسند، به دلیل برچسب خوردن دست دوم یا استوک، قیمت مقرون به صرفه و مناسبی دارند. همچنین ممکن است فرد فروشنده در لحظه فروش به مبلغ وسایل نیاز ضروری داشته و آن ها را حتی با قیمت پایین تر نیز می فروشند. بنابراین می توان گفت یکی از بهترین مزایای وسایل دست دوم این است که با توجه به کیفیت و کاربرد مطلوبی که دارند، قیمت آن ها مناسب است. به صورتی که اگر بودجه و قدرت خرید کافی ندارید هم می توانید متناسب با بودجه خود خریداری کنید. همچنین اگر برای مدت چندین سال دانشجو هستید، نیازی به خرید وسایل کاملا نو نیست. بلکه می توانید از طریق یک سمساری معتبر وسایل مورد نیازتان را با قیمت مناسب بخرید.

  • کیفیت بالا:

همان طور که همه شاهد هستید، در جامعه کنونی قیمت کلیه اجناس رو به فزونی رفته است. علاوه بر این، تورم و گران شدن مواد اولیه سبب شده که وسایل جدید کیفیت و عملکرد مطلوب گذشته را نداشته باشند. با خرید وسایل دست دوم با قیمت کم تر، می توانید اجناس قدیمی اما با کیفیت تری تهیه کنید.

  • امکان تعویض مجدد:

برای خرید لوازم دست دوم بدیهی است که هزینه کم تری پرداخت می کنید. به همین دلیل می توانید راحت تر برای فروش مجدد آن ها اقدام کنید. همچنین اگر استفاده از وسایل پس از چندین سال شما را دلزده می کند، می توانید همان وسایل دست دوم را مجددا بفروشید.

  • کمک به محیط زیست:

بسیاری از وسایل الکتریکی و برقی منزل با استفاده از مواد نفتی ساخته می شوند. با فروش و رها کردن این وسایل به طور کلی به چرخه محیط زیست آسیب می رسد. اما با تهیه و استفاده مجدد از لوازم دست دوم این اتفاق به تعویق خواهد افتاد.

همچنین بخوانید :  طرز کار با سماور ذغالی | بررسی ساختار سماور ذغالی

امکان خرید وسایل با ارزش قدیمی:

علاوه بر وسایل کاربردی که در منزل لازم است، در سمساری ها لوازم عتیقه و با ارزش قدیمی نیز وجود دارد. هر چه از مدت زمان نگه داری و استفاده از وسایل قدیمی گذشته باشد، بر ارزش مادی و معنوی آن ها افزوده می شود. با خرید عتیقه و وسایل قدیمی گذشته می توان خاطرات را مجددا با استفاده کردن در منزل زنده کرد.

معایب خرید لوازم دست دوم

با وجود مزایای ذکر شده در منزل، خرید لوازم دست دوم معایبی هم دارد. بدیهی است که این معایب بر هیچ کس پوشیده نیست. اما با پیدا کردن و اعتماد به یک سمساری معتبر می توان با اطمینان خاطر از این وسایل مجدد استفاده کرد. مهم ترین معایب لوازم دست دوم به شرح زیر است:

  • امکان خراب شدن:

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید لوازم دست باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت بالای وسایل است. به ویژه زمان خرید وسایل برقی و الکتریکی باید ابتدا تست کنید که دستگاه کاملا سالم است. برخی از وسایل ممکن است قبلا تعمیر شده باشد که از روی ظاهر آن نمی توان عملکرد و کیفیت آن را تشخیص داد.

  • استهلاک بالا:

با وجود این که برخی از وسایل دست دوم کاملا سالم هستند. اما در بین آن ها ممکن است وسایلی وجود داشته باشد که به دلیل کار کردن زیاد، استهلاک آن افزایش یافته باشد. به همین جهت برای خرید انواع لوازم دست دوم باید از طریق یک سمساری معتبر و مطمئن اقدام به خرید کنید.

  • ظاهر کهنه:

اگر چه در بین لوازم دست دوم وسایل و لوازم کاملا سالم و با کیفیتی وجود دارد. اما در برخی موارد ممکن است این دستگاه ها ظاهر سالمی نداشته باشند.با توجه به موارد ذکر شده می توان گفت جهت خرید و استفاده از این گونه لوازم باید توجه داشته باشید که از یک سمساری معتبر و مطمئن خرید کنید. اگر قصد فروش وسایل و لوازم دست دوم خود را دارید، سمساری مسیح با بالاترین قیمت کلیه وسایل شما را خریداری می کنید. همچنین در صورتی که قصد خرید دارید، این سمساری در 24 ساعت شبانه پاسخگوی نیاز شما است. همچنین کلیه وسایلی که از این سمساری آنلاین خریداری می کنید، کاملا سالم، بدون عیب و با کیفیت است.

همچنین بخوانید :  تشخیص قاشق چنگال نقره

نظرات(2)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + سه =

بالا

Call Now