بارگذاری

با ما تماس بگیرید : 09122127420

دسترسی سریع

مقالات پر بازدید

چه وسایلی را نباید دست دوم بخریم ؟ | نکات خرید لوازم دست دوم

چه وسایلی را نباید دست دوم بخریم ؟

چه وسایلی را نباید دست دوم بخریم ؟

در این مقاله ما می خواهیم به موضوع چه وسایلی را نباید دست دوم بخریم ؟ بپردازیم. خرید و استفاده مجدد از لوازم و کالاهای مزایای مختلفی برای خریدار دارد. استفاده مجدد از وسایل و کالاهای دست دوم یک روش عالی و مطمئن برای سازگاری با محیط زیست محسوب می شود. همچنین کمک می کند که با پرداخت قیمت مقرون به صرفه بتوانید محصولاتی کاملا سالم را خریداری کنید. با این وجود در برخی شرایط توجه داشته باشید که خرید لوازم دست دوم ممکن است نه تنها کارایی و کیفیت اولیه و مناسب را نداشته باشد. همچنین ممکن است خرید بعضی از وسایل برای سلامتی جان خود و عزیزانتان مضر باشد. به همین دلیل به طور کلی توصیه می شود وسایل زیر را نباید دست دوم بخریم. برخی از وسایل مورد نظر به شرح زیر است:

لوازم ارایشی:

لوازم آرایشی به صورت مستقیم با پوست ارتباط دارد. مصرف این لوازم آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته یا غیر مرتبط با نوع پوست ممکن است باعث عارضه های پوستی، کک و مک، آکنه، جوش صورت و لک پوستی شود. علاوه بر این، این لوازم تاثیر زیادی در رشد و پرورش انواع میکروب ها دارد. علاوه بر این، باید توجه داشته باشید که این لوازم برچسب بهداشتی و طبق تایید وزارت را داشته باشد.

تلفن همراه:

یکی از کالاهایی که خرید و فروش آن ممکن است ریسک زیادی داشته باشد، تلفن همراه است. به طور کلی قبل از خرید وسایل برقی و الکترونیک باید توجه داشته باشید که کیفیت و کارایی آن را به خوبی بررسی کنید. تلفن همراه قطعات کوچک و حساس و ظریفی دارد که حتی با یک ضربه کوچک یا عدم نگه داری صحیح ممکن است آسیب ببیند. به همین جهت جزء وسایل دست دوم پر ریسک محسوب می شود.

همچنین بخوانید :  مبل استیل چیست ؟ و چه ویژگی هایی دارد

تشک:

تشک ها یکی از مکان های مستعد رشد و افزایش تکثیر باکتری ها محسوب می شود. اگر قصد تعویض و خرید تشک را دارید، از طریق سمساری برای خرید تشک دست دوم اقدام نکنید. تشک ها سرشار از پوست های مرده و مایعات بدنی هستند. به همین جهت استفاده مجدد از آن ها ممکن است باعث عارضه های پوستی، خارش و حساسیت شود. در واقع مجبور خواهید برای خرید مجدد تشک نو اقدام کنید.

چه وسایلی را نباید دست دوم بخریم ؟
تخت نوزاد:

خرید لوازم و سیسمونی دست دوم تاثیر زیادی در کاهش هزینه های والدین دارد. چرا که پس از چندین سال استفاده این وسایل برای استفاده کودکان کوچک خواهد بود. علاوه بر این، تخت نوزاد و وسایل قابل استفاده روی آن محلی برای رشد باکتری ها است. در صورتی که تحت نوزاد محلی برای رشد این باکتری ها باشد، باعث حساسیت های پوستی برای نوزاد می شود. در صورتی که قصد خرید تخت نوزاد دست دوم را دارید، از سمساری معتبر اقدام به خرید کنید.

صندلی ماشین:

صندلی ماشین و صندلی کوچک مناسب برای کودکان نیز در برخی از سمساری ها نیز مجددا به فروش می رسد. جنس و متریال اصلی به کار رفته در تولید و دوخت صندلی ماشین ها با یک دیگر تفاوت های زیادی دارند. در صورتی که جنس پارچه و متریال مختلف آن از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، سریعا دچار پوسیدگی می شود. به همین جهت هنگام نشستن روی آن احساس راحتی نخواهید داشت و سریع خسته می شوید. همچنین اگر جنس صندلی ماشین چرمی یا پلاستیکی باشد، در آن باکتری ها رشد می کنند. با نشستن روی آن روی پوست احساس خارش خواهید کرد.

چاقو:

چاقوها پس از چندین سال استفاده کارایی و تیزی اولیه را نخواهد داشت. حتی اگر چندین بار چاقوها تیز شوند، کیفیت اولیه و خوب را نخواهند داشت. علاوه بر این، هر چاقو برای بریدن مواد غذایی مختلف مناسب است. پس از استفاده مجدد این وسایل بوی نا مناسبی خواهد داشت و ممکن است مواد غذایی جدید نیز بوی خوبی نداشته باشند.

همچنین بخوانید :  کنسول چه کاربردی دارد ؟

مخلوط کن:

وسایل برقی و الکتریکی نیز جزء کالاهای پر ریسک برای خرید و فروش دست و دوم محسوب می شود. یکی از این وسایل مخلوط کن است. مخلوط کن جزء وسایل پر استفاده در هر خانه ای است که پس از چندین بار استفاده تیغه های آن به خوبی گذشته نیست. به همین جهت قبل از خرید مخلوط کن توجه داشته باشید که تیغه های آن کاملا سالم بوده و کارایی مناسبی داشته باشد.

کفش:

کفش دست دوم پس از چندین بار استفاده فرم و شکل پای فرد قبلی را به خود گرفته است. به همین جهت اگر کفش متناسب با فرم پا نباشد، این موضوع پس از چندین ماه و حتی چندین روز باعث احساس درد و مشکلات جسمی و حتی مفصلی می شود. علاوه بر این، پس از استفاده از کفش، لایه های ضرب گیر کفش از بین رفته و برای سریع راه رفتن و دویدن مناسب نخواهد بود.

لوازم حیوانات خانگی:

لوازم حیوانات خانگی نیز به دلیل در معرض هوای آزاد قرار گرفتن، محلی برای رشد باکتری و قارچ ها باشد. در صورتی که قبل از فروش به خوبی این وسایل و لوازم و ضد عفونی نشده باشد، برای سلامتی و جان حیوانات و حتی صاحبان آن ها مضر و خطرناک خواهد بود.

سمساری مسیح خریدار لوازم دست دوم منزل شما

اگر قصد خرید وسایل دست دوم را دارید، توصیه می شود از طریق سمساری های معتبر و مطمئن اقدام به خرید کنید. سمساری مسیح یک سمساری آنلاین و فعال در تهران است که به صورت 24 ساعته همراه شما خواهد بود. کلیه وسایل و محصولات موجود در این سمساری کاملا سالم و نو و با کیفیت و کارایی مناسب است. علاوه بر این، اگر قصد فروش کالاها و وسایل دست دوم خود را دارید، این سمساری بهترین خریدار لوازم منزل دست دوم شما می باشد.امیدواریم تا اینجا متوجه شده باشید که چه وسایلی را نباید دست دوم بخریم ؟ و این مقاله برای شما مفید و سودمند بوده باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

بالا

Call Now